Starten als werkgever: uw eerste stappen


Als kersverse werkgever kan u al een aantal zaken zelf in orde  brengen vóór Mensura een eerste keer op bezoek komt. Gebruik daarvoor onze handige to-dolijst.

1. Stel uw EHBO-koffer samen

Deze checklist kan u helpen bij het samenstellen van uw verplichte EHBO-koffer.

Tip: Laat uw EHBO-koffer samenstellen en jaarlijks aanvullen door uw apotheker

2. Print het eerstehulpregister

Het verplichte EHBO-register biedt een prima overzicht om incidenten op te volgen. Ideaal dus als input voor preventieprogramma’s. Deze gegevens komen ook van pas voor verzekeringskwesties – wanneer een accident bijvoorbeeld ernstiger blijkt dan gedacht. Tegelijk verzamelt u input voor uw jaarverslag.

3. Denk aan de regelgeving rond psychosociale risico’s

Uw arbeidsreglement moet up-to-date zijn met de recentste regelgeving rond psychosociale risico’s op het werk. Gebruik hiervoor gerust onze voorbeeldnota. Zo is uw arbeidsreglement meteen in orde én kennen uw medewerkers de procedures waarop ze een beroep kunnen doen.

4. Check onze infofiches

5. Last but not least: registreer u op MyMensura

Via het gratis online platform MyMensura kunt u uw dossier 24 op 7 raadplegen en beheren. U vindt er al onze rapporten en verslagen terug. Uw aansluitingsnummer krijgt u bij ontvangst van uw getekende overeenkomst. Met dat nummer kunt u zich hier eenvoudig registreren.